Tre olika kategorier av verktyg för att förutsäga den studerandes framgång i sitt lärande presenteras av
EU projektet Criton.
Nedanstående summativa artikel presenterar tre olika lösnings strategier / verktyg för att bättre förutsäga inlärning
utfall / resultat i lärandet.
1. Analys av kompetens beroenden
2. Analys av status av nyckelkompetenser
3. Analys av tidigare inlärningsbeteende
Var och en av de tre kategorierna lösning som beskrivs ovan kommer förmodligen att ha olika grad av användbarhet
för olika typer av lärande, nivåer och lärandesammanhang.
Vid byggandet av webbtjänster för inlärning är det designerns ansvar och skyldighet att välja den typ av webbverktyg som optimalt eller bäst ger giltiga och tillförlitliga prognoser och kvalitetssäkring för de tillhandahållna inlärningstjänsterna .
Se artiklar på engelska nedan.
1 Three categories of predictability solutions
– http://criton.euproject.org/
2 Inclusion of social media in online services
– http://criton.euproject.org/
3 Introductory training for using Criton tool
– http://criton.euproject.org/
4 Networking development on predictability
– http://criton.euproject.org/
Om Criton projektet
Det viktigaste resultatet av Critonprojektet kommer att vara en webbaserad plattform som kommer att spela in elevernas framsteg och ge verktyg för att analysera sina resultat och uppskatta chanserna att slutligen nå de planerade studieresultaten.
Plattformen med bedömningsverktyg kommer att riktas till elever, lärare och utbildningsorganisationer på olika nivåer (gymnasieutbildning, högre utbildning, yrkesutbildning, livslångt lärande).
Det kommer också att omfatta sociala nätverksverktyg och verktyg för att bedöma framtida utbildningsbehov.
Kontakt http://criton.euproject.org/
Trackbacks/Pingbacks