Den nionde rapport, producerad av forskare vid Open University’s Institute of Education Technology, UK i samarbete med kollegor från Lab of Artificial Intelligence and Human Languages / Institute of Online Education vid Peking Foreign Studies University, föreslår tio lovande innovationer som ännu inte har haft någon betydande inflytande på utbildning men förtjänar uppmärksamhet.
De teama som föreslås är
- Best learning moments
- Enriched realities
- Gratitude as a pedagogy
- Using chatbots in learning
- Equity-oriented pedagogy
- Hip-hop based education
- Student co-created teaching and learning
- Telecollaboration for language learning
- Evidence-based teaching
- Corpus-based pedagogy
- Themes from previous reports
- Methods that work
Ladda ner rapporten: Innovating Pedagogy 2021
Kukulska-Hulme, A., Bossu, C., Coughlan, T., Ferguson, R., FitzGerald, E., Gaved, M., Herodotou, C., Rienties, B., Sargent, J., Scanlon, E., Tang, J., Wang, Q., Whitelock, D., Zhang, S. (2021). Innovating Pedagogy 2021: Open University Innovation Report 9. Milton Keynes: The Open University