Lågaffektivt bemötande, ”stormentorer”och specialpedagogens fem bästa tips om hur man minskar behovet av extra anpassningar.
Här är artiklarna som Skolvärldens läsare varit mest intresserade av under 2019. Läs mer här.
av admin | dec 27, 2019 | Okategoriserad | 0 Kommentarer
Lågaffektivt bemötande, ”stormentorer”och specialpedagogens fem bästa tips om hur man minskar behovet av extra anpassningar.
Här är artiklarna som Skolvärldens läsare varit mest intresserade av under 2019. Läs mer här.
SVERD bildades 1984 av innovatörer som såg behovet av ett återkommande utbyte mellan aktörer inom distansutbildning i Sverige. SVERD verkar för att alla människor ska ha möjlighet att nå information och kunskap via olika fysiska och virtuella vägar.
© 2024 Svenska riksorganisationen för distansutbildning
nov 21, 2024
Onsdagen den 20 november kl. 13:30 tog utbildningsminister Johan Pehrson emot betänkandet från utredningen "Fler vägar till arbetslivet". I samband med överlämningen håller utbildningsministern en pressträff tillsammans med den särskilde utredaren Joanna Giota. I...
nov 20, 2024
Slutsnackat om skärm till pärm – nu behöver skolan en digitaliseringsstrategi skriver Camilla Hansén, riksdagsledamot för Miljöpartiet. I webbtidningen Voister menar hon att debatten om skolans digitalisering är polariserad och fördummande. Nu behöver regeringen visa...