NY

Utan möten mellan lärare och elever finns det nämligen ingen skola

Utan möten mellan lärare och elever finns det nämligen ingen skola. Och staten måste göra lärarkåren stark genom att sätta ramar så att dessa möten får kvalitet överallt i alla klassrum skriver debattör Per Kornhall på Sverige Lärares webbsida. Se utökat...

Landets kompetensbrist -lokala lärcentrum en del av lösningen Livesändning Almedalen 27/6

  Se hela livesändningen NITUS arrangemang Landets kompetensbrist -lokala lärcentrum en del av lösningen Almedalen 27/6 här: Video https://youtu.be/ZKQU_1tuWNA   ( tid 1:35) Moderator Lars-Uno Åkesson NITUS ordförande Beskrivning av samhällsfrågan: I nästan varje...

Webbsändning -Nya vägar till högre utbildning i hela landet – med kvalitetssatsning på decentraliserade miljöer 26/6 kl 15.15

Nya vägar till högre utbildning i hela landet - med kvalitetssatsning på decentraliserade miljöer Webbsändning kl 15.15 Nya Vägar , Almedalen, Visby https://almedalsveckanplay.info/71134 Tillgång till högskoleutbildad kompetens är en överlevnadsfråga för många...

Ny rapport – Kompetenslandskapet i Norra Sverige – presenterad av Akademi Norr 19/6 i Lycksele

Det arrangerades en välbesökt konferens i Lycksele den 19 juni med Akademi Norr om kompetensförsörjning i norra Sverige. De vanligaste orsakerna till svårigheter med rekrytering inkluderar en begränsad budget, brist på personal med rätt kompetens och hög konkurrens om...

Rapporten Livslångt lärande för yrkesverksamma akademiker i alla delar av landet är släppt.

Nu är rapporten släppt som handlar om "Livslångt lärande för yrkesverksamma akademiker i alla delar av landet" skriven av utredare Kjell Nyman på uppdrag av SVERD med stöd av Universitets och högskolerådet (UHR). Releasen är genomförd på högskolekonferensen NU2024 i...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

AI and Understanding Learning

EDEN NAP webinar Wednesday, 26 February 2020, 15:30 CET

Läs mer här

Artificial Intelligence (AI) has become more relevant in the last years in the education and training landscape. AI may be characterized as started with machine learning (ML) as a path to humanlike intelligence. ML can treat an ocean of data with data mining techniques, data analytics and other similar approaches. And forms of AI have been developed, based on ML, with algorithms for vision, speech recognition, reasoning, navigation, etc.. Most of these approaches have been used in education and training. The reasoning and decision making associated with AI are the main advances that can help understanding the effectiveness of teaching and of training. Assessment of learning is fundamental to improve teaching and training. Learning is a personal and individual action and AI, as an outsider and independent procedure, may help the assessment of acquisition of learning. The webinar addresses some experiences and projects that may bring some food for thought as possibilities for research. The topics to address are:

  • Time to assess learning outcomes in e-learning: aligning assessment methods with the diverse set of learning outcomes project, University of Porto, Portugal.
  • Artificial Intelligence and Assessment: In AI assessment, a software system infers problem-specific rules for automated scoring from examples of instructor grading of student assignments, Teaching Commons, University of Stanford, USA.
  • Key messages on AI in Education, Working Group on Learning, Teaching and Assessment, European Commission.
  • Chinese school using facial recognition to analyze students’ emotions: Techspot report on how identifying emotions from students with AI may improve learning. See more here

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This