NY

Anmälan till SVERD Online Vårkonferens fredag 14 mars är öppen

Välkomna till SVERD Online Vårkonferens fre. 14/3-25 kl 13.00-15.30 – Digital transformation och lärande Anmäl dig här:  https://www.sverd.se/sverd-online-varkonferens-14-mars-2025/ Tid /Innehåll Talare 13:00-13:10 Välkomna till SVERD Online Vårkonferens -2025. Ulf...

Frukostmöte på riksdagen om lärcentrautveckling

Nätverken NITUS , SVERD, Akademi Norr och projektet Nya Vägar var inbjudna till riksdagen för att diskutera lärcentrautveckling och ekonomi. Agenda: 08.00       Välkomnande av Niklas Sigvardsson (s) och Matthias Bengtsson (kd) som var värdar 08.05   Info från ordf....

Länk till frukostseminarium om finansieringsmodeller för lärcentrum den 13/2 på riksdagen

Finansieringmodeller för Lärcentrum Tillsammans med Mattias Bengtsson (KD) och Niklas Sigvardsson (S) ledamöter i utbildningsutskottet bjuder Nitus in till att delta i ett frukostseminarium i riksdagen där fokus är att diskutera framtida finansieringsmodeller för...

Rektors arbete för rättvisande och likvärdiga betyg i kommunal vuxenutbildning

Skolinspektionen granskat 29 kommuner som bedriver kommunal vuxenutbildning på gymnasial nivå på entreprenad. Granskningen har gällt kvaliteten i arbetet med de rektorsuppgifter som handlar om att skapa förutsättningar för en rättvisande och likvärdig betygssättning....

Mer än någonsin känner jag hjärtat slå för skolan

Mer än någonsin känner jag hjärtat slå för skolan. Vad ska vi svara på frågan om vi kan vara trygga? Maria Wiman skriver i en artikel i webbtidningen Vilärare att -Mest av allt vill jag ha ett sansat efterspel. Låt inte detta bli ett slagträ i en infekterad...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Digital undervisning – hur påverkas högskolestudenters betyg och välmående?

Under coronapandemin ställde svenska lärosäten snabbt om till digital undervisning för att kunna utbilda sina studenter trots pandemirestriktioner. Denna erfarenhet sägs ha främjat digitaliseringen, och flera menar att den digitala undervisningen är här för att stanna. Men hur har studenternas studieresultat och välmående påverkats av att studera på distans? Vilka studenter klarade omställningen bäst? Och finns det några socioekonomiska skillnader?

Adrian Mehic, doktorand i nationalekonomi, har med hjälp av data över studenter vid Lunds universitet utvärderat skillnader mellan olika typer av digitala utbildningsformer under pandemin. Resultaten och slutsatserna finns i den nya SNS Analys som han presenterar vid seminariet.

Seminariet anordnas inom ramen för SNS forskningsprojekt Högre utbildning och forskning.

Medverkande
Birgitta Bergvall-Kåreborn, rektor, Luleå tekniska universitet

Adrian Mehic, doktorand i nationalekonomi, Lunds universitet

Jannie Jeppesen, vd, Swedish EdTech Industry

Linn Svärd, ordförande, Sveriges förenade studentkårer (SFS)

Mötet leds av Anna Norén, forskningsledare på SNS.

Tid
Torsdag 6 oktober 2022, 10:00–11:15, SNS, Jakobsbergsgatan 18, Stockholm.

Frågor
Frågor besvaras av projektledare Julia Nederberg, julia.nederberg@sns.se.Vid anmälningsfrågor vänligen kontakta Ylva Pettersson, ylva.pettersson@sns.se.

Anmälan och pris
Mötet är kostnadsfritt och öppet för alla.

Deltagande sker i SNS lokaler på Jakobsbergsgatan 18, Stockholm. Möjlighet finns att delta digitalt.

Anmälan och pris
Mötet är kostnadsfritt och öppet för alla.

Deltagande sker i SNS lokaler på Jakobsbergsgatan 18, Stockholm. Möjlighet finns att delta digitalt.

Anmäl dig via länkarna nedan.

Vid avanmälan efter den 5 oktober, eller vid utebliven ankomst, debiteras 395 kronor exklusive moms om du anmält att du deltar på plats (detta gäller även för dig som deltar kostnadsfritt).

Anmäl dig här för deltagande på plats

Anmäl dig här för digitalt deltagande

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This