NY

Europa ska bli världens ledande AI-kontinent

Att bli en global ledare inom artificiell intelligens (AI) är målet för AI Continent Action Plan som lanserades av EU kommissionen den 9 april. Det var vid vid AI Action Summit i februari 2025 i Paris som president von der Leyen talade om att detta är det ambitiösa...

Två av tre jobb i Sverige är exponerade för AI

Två av tre jobb i Sverige är exponerade för AI, och 25 procent är mycket högt exponerade, visar en ny rapport från Almega. Påverkan från AI förväntas bli allra störst inom privata tjänstesektorn. Samtidigt visar en rapport från Kantar Sifo att höginkomsttagare nyttjar...

I dag överlämnas vårbudgeten för att stärka den ekonomiska utvecklingen

I dag överlämnas vårbudgeten, det vill säga 2025 års ekonomiska vårproposition och vårändringsbudgeten för 2025, till riksdagen. I vårbudgeten, som bygger på en överenskommelse mellan regeringen och Sverigedemokraterna, använder regeringen styrkan i den svenska...

Lärare fortsätter lämna yrket

Under de senaste tio åren har fler utbildat sig till lärare, och fler har också valt att arbeta som lärare. Även om antalet utbildade lärare ökar i antal minskar andelen inom skolan över tid. – Ser vi på trenden över tid visar den att andelen som stannar kvar inom...

Skolan brister i att lära ut digital kompetens – forskning.se

I debatten om skolan föreslås mobilförbud och ministrar pratar om att gå från skärm till pärm. Samtidigt visar en avhandling från Göteborgs universitet att skolan backar från sitt bildande uppdrag och brister i undervisningen om digital kompetens. EU-kommissionen...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

EDEN Annual Conference 2022

 

Uppdraget för EDEN är att maximera potentialen att utbyta akademisk och yrkeserfarenhet, att främja effektiv navigering på fältet och förbättra kvaliteten och djupet på information som är tillgänglig för de berörda sektorerna.

EDEN Digital Learning Europe (EDEN är överfört från 2022 till EDEN Digital Learning Europe) is delighted to announce that the Annual Conference will be hosted by Tallinn University, Estonia, on 20-22 June 2022 in hybrid mode. We hope to see the majority of the participants face-to-face in Tallinn, but virtual participation will also be an option.

The digital ecosystem of education has experienced both challenges as well as innovation boosts within the last two years in Europe. This situation is a potential for EDEN as the hub of professionals dealing with digital transformation of educational organisations.

EDEN has a long history of supporting educators in online and distance education, providing a forum for discussion, learning, and refinement of best practices in this area. This pandemic has been no exception.

This yearʼs conference is intended as a continuation of the efforts of EDEN to support educators by providing a space to explore the issues and insights that have emerged during the COVID-19 pandemic.

Main Topics of the Conference
  • Digital ecosystem for education: visions, issues, innovative practice, case studies
  • The evolution of online and distance learning (ODL, ODeL, blended, hybrid, hyflex)
  • The transformation of face-to-face teaching, through online, to blended learning
  • Digital transformation in educational organisations: redefining “the new normal”
  • Best practices for transitioning from emergency remote teaching to next-gen online learning
  • Digital competence of educators and learners, digital literacy, digital citizenship
  • Diversity and social inclusion in higher education
  • Ongoing developments in the continued adoption of Artificial Intelligence
  • Methodological advances (microlearning, social-emotional learning, gamification, experiential learning)
  • Health and wellness in online education
  • Digital competences of educators, including digital learning, teaching and assessment
  • Digital STEM and STEAM education
  • Topics related to the EU Digital Education Action Plan (2021-2027).
  • Application of micro-credentials and alternative digital credentials in higher education
  • Reflections on the resilience of the education community during the pandemic – well being of teachers and students in online environment
  • Evolution of online: Has online education finally been accepted as equal to face-to-face education?

Contributions are invited which are addressing by own research, project achievements, case studies, theoretic and conceptual work the conference theme and tracks and the creative use of educational technology.

Submissions – taking into account the conference theme and related to at least one of the conference topics – are welcome in the following formats: full paper, poster, workshop, demonstration, synergy session, training session.

Networking and interactivity, sharing and discussion will be core aspects of the conference, focusing on what you can learn from and with your peers.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This