NY

God Jul och Gott Nytt år från SVERD

Det har varit ett händelserikt år för oss i Svenska riksorganisationen för distansutbildning (SVERD). Frågan är hur den digitala klyftan, generativ AI och smarta teknologier kommer att forma framtidens online-lärande, distansutbildning och flexibelt lärande. Dessa...

”AI för alla” lyssna på podden av Fredrik Heintz

Fredrik Heintz är en av Sveriges främsta AI-forskare, professor i datavetenskap vid Linköpings universitet och en passionerad förespråkare för livslångt lärande. Han har länge varit en central röst i debatten kring AI:s möjligheter och utmaningar, och som ledamot i...

Här är listan över ämnen som det är mest googlat på i Sverige 2024

Sökningarna på Googles sökmotor under 20204 speglar allt från våra idrottsstjärnors framgångar under OS till frågor kring hälsa och politik. Tillsammans med en rad samhällsaktuella ämnen och frågeställningar visar de en bredd av de ögonblick, händelser och frågor som...

Svenskar tredje bäst på att läsa och räkna i internationell jämförelse

”Vuxnas färdigheter står sig fortsatt väl internationellt”, konstaterar statistikmyndigheten SCB som på tisdagen presenterar OECD:s internationella så kallade PIAAC-undersökning. Sveriges befolkning placerar sig trea i förmågan att läsa, räkna och lösa problem. I...

UKÄ kartlägger lärosätenas arbete kring fusk i samband med distansstudier

UKÄ får genom en ändring i regleringsbrevet för 2024 i uppdrag att kartlägga lärosätenas arbete för att motverka att fusk sker vid distansstudier genom användning av AI och andra digitala verktyg. Internationella studier visar att svenska elevers kunskaper i läsning...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Going online: advice for those moving to online teaching in response to closing classrooms

Läs råd från Dr. Mark Nichols, New Zeeland, ICDE EC. Dr  Mark Nichols modererar även ICDE webinaret som ges under kampanjen #learningtogether

Educational Leadership during the Corona Virus pandemic #learningtogether – 26 March 07.00CET

Dr Mark Nichols, ICDE Executive Committee

The current COVID-19 situation is forcing many classroom or lecture-based educators to rethink the potential of teaching online. Still often considered a second-rate option, online teaching is now the optimal means of continuing education for those in isolation. There is good news, though: digital distance education has a long, rich and successful history. Keeping the approach simple, consistent and responsive is key.

Naturally there is plenty of advice being offered as to how educators should respond. While it’s tempting for individual educators to take technologies and solutions into their own hands, here’s some suggestions for avoiding digital chaos and managing an effective transition to online education. It starts with advice for administrators.

Läs mer här

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This