NY

Anmälan till SVERD Online Vårkonferens fredag 14 mars är öppen

Välkomna till SVERD Online Vårkonferens fre. 14/3-25 kl 13.00-15.30 – Digital transformation och lärande Anmäl dig här:  https://www.sverd.se/sverd-online-varkonferens-14-mars-2025/ Tid /Innehåll Talare 13:00-13:10 Välkomna till SVERD Online Vårkonferens -2025. Ulf...

Tid för undervisningsuppdraget

Betänkande av Utredningen om minskad administration och om reglering av förskollärares och lärares tid är klart och kan läsas här: https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2025/03/sou-202526/ Utredningen om minskad administration och...

Förslag till AI riktlinjer för skolan

Johan Falk skriver en debattartikel på Voister att AI spelar så stor roll för både elever och samhället att vi inte kan vänta två år till på nationella AI-riktlinjer för skolan Behandla AI som andra webbtjänster Låt inte AI fatta dina beslut Lita inte på...

Inkludera kommunal vuxenutbildning i STEM-strategin

Inkludera kommunal vuxenutbildning i STEM-strategin! I ett öppet brev till Regeringskansliet, Utbildningsdepartementet uttrycker ViS en djup oro över att komvux inte inkluderas i regeringens STEM-strategi. Det är ett misstag att inte utnyttja potentialen i både...

Frukostmöte på riksdagen om lärcentrautveckling

Nätverken NITUS , SVERD, Akademi Norr och projektet Nya Vägar var inbjudna till riksdagen för att diskutera lärcentrautveckling och ekonomi. Agenda: 08.00       Välkomnande av Niklas Sigvardsson (s) och Matthias Bengtsson (kd) som var värdar 08.05   Info från ordf....
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Going online: advice for those moving to online teaching in response to closing classrooms

Läs råd från Dr. Mark Nichols, New Zeeland, ICDE EC. Dr  Mark Nichols modererar även ICDE webinaret som ges under kampanjen #learningtogether

Educational Leadership during the Corona Virus pandemic #learningtogether – 26 March 07.00CET

Dr Mark Nichols, ICDE Executive Committee

The current COVID-19 situation is forcing many classroom or lecture-based educators to rethink the potential of teaching online. Still often considered a second-rate option, online teaching is now the optimal means of continuing education for those in isolation. There is good news, though: digital distance education has a long, rich and successful history. Keeping the approach simple, consistent and responsive is key.

Naturally there is plenty of advice being offered as to how educators should respond. While it’s tempting for individual educators to take technologies and solutions into their own hands, here’s some suggestions for avoiding digital chaos and managing an effective transition to online education. It starts with advice for administrators.

Läs mer här

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This