NY

Två av tre jobb i Sverige är exponerade för AI

Två av tre jobb i Sverige är exponerade för AI, och 25 procent är mycket högt exponerade, visar en ny rapport från Almega. Påverkan från AI förväntas bli allra störst inom privata tjänstesektorn. Samtidigt visar en rapport från Kantar Sifo att höginkomsttagare nyttjar...

I dag överlämnas vårbudgeten för att stärka den ekonomiska utvecklingen

I dag överlämnas vårbudgeten, det vill säga 2025 års ekonomiska vårproposition och vårändringsbudgeten för 2025, till riksdagen. I vårbudgeten, som bygger på en överenskommelse mellan regeringen och Sverigedemokraterna, använder regeringen styrkan i den svenska...

Lärare fortsätter lämna yrket

Under de senaste tio åren har fler utbildat sig till lärare, och fler har också valt att arbeta som lärare. Även om antalet utbildade lärare ökar i antal minskar andelen inom skolan över tid. – Ser vi på trenden över tid visar den att andelen som stannar kvar inom...

Skolan brister i att lära ut digital kompetens – forskning.se

I debatten om skolan föreslås mobilförbud och ministrar pratar om att gå från skärm till pärm. Samtidigt visar en avhandling från Göteborgs universitet att skolan backar från sitt bildande uppdrag och brister i undervisningen om digital kompetens. EU-kommissionen...

Regeringens utredare föreslår vinstförbud för friskolor

Regeringens utredare föreslår vinstutdelningsförbud för bland annat nystartade friskolor eller skolor som nyligen bytt ägare. Förbudet ska även gälla värdeöverföringar mellan olika bolag i en friskolekoncern. – Det sätter stopp för kortsiktiga aktörer som vill göra...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Hyflex för att förbättra studenternas framgång

 

Ordet ”HyFlex” har använts för att beskriva ett lärande, men innebörden av termen sträcker sig längre än så. HyFlex är en ideologi och en strategi för att ge eleverna utökade utbildningsmöjligheter skriver Jodie Penrod Senior Director, Technology Ohio University, USA

I artikeln framgår att termen HyFlex myntades av Brian Beatty vid San Francisco State University och hänvisar till klasser som låter studenter delta ansikte mot ansikte eller online, synkront eller asynkront.

Högskolorna måste återskapa och omdefiniera sitt värde genom att investera i verktyg för att förbättra studenternas framgång.
För att högre utbildning ska förbli relevant i den post-pandemiska eran måste både fysiska och virtuella inlärningsrum införlivas i pedagogiska praktiker.

Högskoleutbildningens framtida framgång utmanas i hög grad av nya metoder och ny teknik. De pre-pandemiska dagarna för studenter som deltar i sina klasser antingen helt personligen på campus eller helt online är inte modernt. Om inte annat har covid-19-pandemin lärt lärare att eleverna vill skräddarsy sin upplevelse baserat på sina personliga preferenser, oavsett om det handlar om att planera hur de vill gå på lektionen eller att bestämma timmen före lektionen vad som fungerar bäst för dem. Det upplevda negativa stigmat för studenter som slutför sina kurser online minskar, eftersom detta är det ”nya normala” för dagens arbetskraft.

Högre utbildningsinstitutioner måste använda denna post-pandemiska verklighet som drivkraften för att återskapa och omdefiniera deras värde genom att investera i verktyg för att förbättra studenternas framgång. Det kollektiva lärorummet – fysiskt och virtuellt – måste införlivas i pedagogiska praktiker och undervisnings- och lärandestrategier på högskolor och universitet världen över. Att förbättra kursutbudet genom att implementera en HyFlex-strategi för akademiska program kommer att öka studentupplevelsen och hjälpa högre utbildningsinstitutioner att förbli relevanta i det föränderliga utbildningslandskapet.

https://er.educause.edu/articles/2022/3/staying-relevant-the-importance-of-incorporating-hyflex-learning-into-higher-education-strategy

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This