Ordet ”HyFlex” har använts för att beskriva ett lärande, men innebörden av termen sträcker sig längre än så. HyFlex är en ideologi och en strategi för att ge eleverna utökade utbildningsmöjligheter skriver Jodie Penrod Senior Director, Technology Ohio University, USA
I artikeln framgår att termen HyFlex myntades av Brian Beatty vid San Francisco State University och hänvisar till klasser som låter studenter delta ansikte mot ansikte eller online, synkront eller asynkront.
Högskolorna måste återskapa och omdefiniera sitt värde genom att investera i verktyg för att förbättra studenternas framgång.
För att högre utbildning ska förbli relevant i den post-pandemiska eran måste både fysiska och virtuella inlärningsrum införlivas i pedagogiska praktiker.
Högskoleutbildningens framtida framgång utmanas i hög grad av nya metoder och ny teknik. De pre-pandemiska dagarna för studenter som deltar i sina klasser antingen helt personligen på campus eller helt online är inte modernt. Om inte annat har covid-19-pandemin lärt lärare att eleverna vill skräddarsy sin upplevelse baserat på sina personliga preferenser, oavsett om det handlar om att planera hur de vill gå på lektionen eller att bestämma timmen före lektionen vad som fungerar bäst för dem. Det upplevda negativa stigmat för studenter som slutför sina kurser online minskar, eftersom detta är det ”nya normala” för dagens arbetskraft.
Högre utbildningsinstitutioner måste använda denna post-pandemiska verklighet som drivkraften för att återskapa och omdefiniera deras värde genom att investera i verktyg för att förbättra studenternas framgång. Det kollektiva lärorummet – fysiskt och virtuellt – måste införlivas i pedagogiska praktiker och undervisnings- och lärandestrategier på högskolor och universitet världen över. Att förbättra kursutbudet genom att implementera en HyFlex-strategi för akademiska program kommer att öka studentupplevelsen och hjälpa högre utbildningsinstitutioner att förbli relevanta i det föränderliga utbildningslandskapet.