Betänkande av Utredningen om minskad administration och om reglering av förskollärares och lärares tid är klart och kan läsas här: https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2025/03/sou-202526/ Utredningen om minskad administration och...
Johan Falk skriver en debattartikel på Voister att AI spelar så stor roll för både elever och samhället att vi inte kan vänta två år till på nationella AI-riktlinjer för skolan Behandla AI som andra webbtjänster Låt inte AI fatta dina beslut Lita inte på...
Inkludera kommunal vuxenutbildning i STEM-strategin! I ett öppet brev till Regeringskansliet, Utbildningsdepartementet uttrycker ViS en djup oro över att komvux inte inkluderas i regeringens STEM-strategi. Det är ett misstag att inte utnyttja potentialen i både...
Nätverken NITUS , SVERD, Akademi Norr och projektet Nya Vägar var inbjudna till riksdagen för att diskutera lärcentrautveckling och ekonomi. Agenda: 08.00 Välkomnande av Niklas Sigvardsson (s) och Matthias Bengtsson (kd) som var värdar 08.05 Info från ordf....
SVERD är med och stödjer ICDEs Task Force #learningtogether
SVERD är medlem i ICDE och V Ordförande är tillika styrelsemedlem samt leder ICDE OER Advocacy Committee.
Här på ICDE Corona #learningtogether kan du finna relevant information om digital omställning och vad som händer runt om i världen.
With the escalation of Covid-19, educators all over the world over are encouraged to shift to online and distance learning provision as schools and universities are forced to shut down campuses. ICDE, as the leading global membership organization for open, online and distance education are launching a Task Force and a global campaign called #learningtogether to support this endeavor.
The global ICDE community of experts in the field of online and distance learning are invited to contribute by sharing their knowledge and expertise and engaging in the global discussion. How can newcomers develop sustainable and inclusive flexible, distance and online learning concepts in various regions and contexts? What kind of open and free resources are available? What kinds of quality frameworks exist? What are the most pivotal actions educational and political leaders now must take in order to ensure quality learning and teaching for all?
Send an email to icde@icde.org or post your suggestions online with the hashtag #learningtogether either on LinkedIn, Facebook or Twitter. We are calling for Chairs or presenters to assist and lead webinars, Q&As and other activities that may derive from the Task Force. Translation of content and resources to languages other than English is of interest, so is adaptation to accessible formats/universal design and open educational resources (OER). Let’s embrace #learningtogether online and at a distance.