Den 25 november 2020, hölls ICDE President Forum online. Konferensen hölls under en dag i sex regioner världen över och i olika tidszoner. Varje tillfälle var tre timmar, så sammanlagt under 24 timmar pågick konferensen i 18 timmar. Konferensen var flippat så keynotes, bloggposter och videor kunde ses på förhand. Se allt pre-material här.
SVERDs V Ordförande Ebba Ossiannilsson var värld för konferensen som hölls för Europa och Mellan Östern, smat hade bidragit med två blogposter och två videor. Den ena blogposten och videon var en välkomstadress och handlade om ledarskap. Den andra bloggposten och videon handlade om UNESCOs OER Rekommendation och ledarskap, då ICDE President Forum hölls på dagen ett år efter att Rekommendationen antogs av ca 200 medlemsländer, även Sverige. Se tidigare inlägg på SVERD.s om detta.
Regional Consultation: Europe and Middle East 10:00 -13:00CET. Chair: Ebba Ossiannilsson, Sweden
Samtliga regionala Presidet Forum hade samma uppålägg och de tre timmarna ägnades mestadels til två gruppdiskussioner med rapporter och dokumentation. Dokumentationen ligger till grund för kommande arbete för ICDE och inte minst för ICDE Leadership Summit i april 2020 (NZ; men online). Dessutom presenterades den ny omarbetade strategiska planen för ICDE, till innehåll, form och process. Fokus för gruppdiskussionen rörde:
- Environmental & Human Factors
- Socio-Economic Factors
- Infrastructure Factors
- Equity Factors
- Policy, National/regional frameworks for quality and open education
Dessutom skulle deltagarna relatera till konsekvenserna från pandemin Covid-19 och om att leda i förändring och i kris.
Ulf Sandström, SVERDs Ordförande deltog på ICDE President Forum. Ulf Sandström presenterade sin grupps sammanfattning från gruppdiskussionen om Environmental & Human Factor,
SCHEDULE FOR REGIONAL ASYNCHRONOUS CONSULTATIONS
Syftet med ICDE President Forum är att:
To share and consolidate key reflections on delivering education during the pandemic and lessons learnt from the perspective of educational leaders.
To consolidate recommendations from educational leaders and those responsible in government to support the publication of a future framework of recommendations related to preparing for and delivering resilient education during future global societal challenges.
BACKGROUND
Education is the driver for future sustainable societies and cuts across all 17 Sustainable Development Goals (SDGs). If we disrupt education, we disrupt our future.
The Covid-19 pandemic has been a wakeup call for educational and world leaders.
We are faced with unprecedented disruptions that are not only transforming socio-economic and governance systems worldwide, but exponentially impacting and setting back, in many cases by decades, our educational systems.
A universal call for help was raised by educational providers and governments earlier this year as they scrambled to ensure learning continues during the fall out caused by the pandemic, with the spotlight turning to the opportunities afforded through open, flexible and distant learning (OFDL) modalities. In some cases, even our OFDL colleagues experienced significant disruption and setback.
ICDE responded immediately by mobilising its global network of experts in OFDL in the #LearningTogether campaign. Now months into the global pandemic, ICDE sees this current societal disruption as an opportunity to collectively reflect on and re-imagine how we as educational leaders can re-calibrate our focus to build resilient, robust and strong educational systems that will withstand future societal challenges. And how do we learn from the experiences from the current pandemic to prepare tools and systems to reduce these?
It is within this context that the 2020 ICDE President’s Forum is framed