Lågaffektivt bemötande, ”stormentorer”och specialpedagogens fem bästa tips om hur man minskar behovet av extra anpassningar.
Här är artiklarna som Skolvärldens läsare varit mest intresserade av under 2019. Läs mer här.
av admin | dec 27, 2019 | Okategoriserad | 0 Kommentarer
Lågaffektivt bemötande, ”stormentorer”och specialpedagogens fem bästa tips om hur man minskar behovet av extra anpassningar.
Här är artiklarna som Skolvärldens läsare varit mest intresserade av under 2019. Läs mer här.
SVERD bildades 1984 av innovatörer som såg behovet av ett återkommande utbyte mellan aktörer inom distansutbildning i Sverige. SVERD verkar för att alla människor ska ha möjlighet att nå information och kunskap via olika fysiska och virtuella vägar.
© 2024 Svenska riksorganisationen för distansutbildning
dec 27, 2024
Skolans vetenskapliga grund Riksrevisionen genomför just nu en granskning av arbetet med att säkerställa att utbildningen i den svenska skolan vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Resultatet av granskningen kommer att presenteras i en rapport med...
dec 16, 2024
Det har varit ett händelserikt år för oss i Svenska riksorganisationen för distansutbildning (SVERD). Frågan är hur den digitala klyftan, generativ AI och smarta teknologier kommer att forma framtidens online-lärande, distansutbildning och flexibelt lärande. Dessa...