Micro Credentials för Vem, vad och varför?
Micro Credentials får ett växande intresse från elever, utbildningsanordnare och regeringar som ett medel för att förbättra och kvalificera sig, akademiska framsteg och personlig utveckling. Denna rapport publicerat den 22 Sep 2021 ger nya empiriska bevis på det nuvarande erbjudandet av mikrouppgifter i OECD: s jurisdiktioner och ger en redogörelse för vad som är känt om kostnaderna och fördelarna med korta utbildningsprogram som erbjuds av lärosäten.
Läs och ladda ner rapporten här
OECD (2021), ”Micro-credential innovations in higher education: Who, What and Why?”, OECD Education Policy Perspectives, No. 39, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/f14ef041-en.
PÅ SVERDs höstkonferens den 24 september 2021 presenterade Rolf, Reinhard från International Council on Badges and Credentials (ICoBC) en översyn om Micro Credentials. Rolf, Reinhard presenterade även the forskningsrapporten ICoBC Taxonomy, Quality Criteria, and Quality Grid, framtagen från ICoBCs Quality Committee, Ebba Ossiannilsson, Sverige och Abtar Kaur, Malaysia, vilken publicerades 23/09/2021. Please access it here.