Den 24 januari 2022 på den internationella utbildningsdagen släppte OECD sin rapport om How Learning Continued during the COVID-19 Pandemic: Global Lessons from Initiatives to Support Learners and Teachers
I en gemensam konferens presenterades rapporten under den internationella utbildningsdagen
Vincent-Lancrin, S., C. Cobo Romaní and F. Reimers (eds.) (2022), How Learning Continued during the COVID-19 Pandemic: Global Lessons from Initiatives to Support Learners and Teachers, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/bbeca162-en.
Rapport samlar 45 av de utbildningskontinuitetsberättelser som gemensamt dokumenterades av OECD, Världsbanken, Harvards Global Education Innovation Initiative och HundreD under den första vågen av skolnedläggningar i samband med covid-19-pandemin. Den täcker en mängd olika exempel på hur regeringar och icke-statliga organisationer snabbt reagerade på skolnedläggningar för att implementera en strategi för elever runt om i världen att fortsätta studera. Även om de ofta baseras på användningen av digitala lösningar, riktar sig dessa lösningar till specifika lösningar som syftar till akademiskt lärande, socioemotionellt stöd, lärares professionella utveckling, etc. Boken täcker exempel från låg-, medel- och höginkomstländer på alla kontinenter och drar några lärdomar. av dessa snabba svar för att ombilda en post-pandemisk utbildning över hela världen. Läs mer här och ladda ner rapporten