NY

God Jul och Gott Nytt år från SVERD

Det har varit ett händelserikt år för oss i Svenska riksorganisationen för distansutbildning (SVERD). Frågan är hur den digitala klyftan, generativ AI och smarta teknologier kommer att forma framtidens online-lärande, distansutbildning och flexibelt lärande. Dessa...

”AI för alla” lyssna på podden av Fredrik Heintz

Fredrik Heintz är en av Sveriges främsta AI-forskare, professor i datavetenskap vid Linköpings universitet och en passionerad förespråkare för livslångt lärande. Han har länge varit en central röst i debatten kring AI:s möjligheter och utmaningar, och som ledamot i...

Här är listan över ämnen som det är mest googlat på i Sverige 2024

Sökningarna på Googles sökmotor under 20204 speglar allt från våra idrottsstjärnors framgångar under OS till frågor kring hälsa och politik. Tillsammans med en rad samhällsaktuella ämnen och frågeställningar visar de en bredd av de ögonblick, händelser och frågor som...

Svenskar tredje bäst på att läsa och räkna i internationell jämförelse

”Vuxnas färdigheter står sig fortsatt väl internationellt”, konstaterar statistikmyndigheten SCB som på tisdagen presenterar OECD:s internationella så kallade PIAAC-undersökning. Sveriges befolkning placerar sig trea i förmågan att läsa, räkna och lösa problem. I...

UKÄ kartlägger lärosätenas arbete kring fusk i samband med distansstudier

UKÄ får genom en ändring i regleringsbrevet för 2024 i uppdrag att kartlägga lärosätenas arbete för att motverka att fusk sker vid distansstudier genom användning av AI och andra digitala verktyg. Internationella studier visar att svenska elevers kunskaper i läsning...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Talare vid SVERDs höstkonferens: Aras Bozkurt, Assoc. Professor, Dr.  Anadolu University, Open Education Faculty, Eskişehir, Turkey

Aras Bozkurt, Assoc. Professor, Dr.  Anadolu University, Open Education Faculty, Eskişehir, Turkey är talare på SVERDs höstkonferens den 18 september 2020 (online). Sessionen hålls på engelska.

Aras Bozkurt, Assoc. Professor, Dr. Anadolu University, Open Education Faculty, Eskişehir, Turkey is the speaker at SADE’s autumn conference on 18 September 2020 (online). The session is held in English.

Aras Bozkurt, initierade och var forskningsledare för den globala forskningsstudien under pandemin våren 2020 A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis

Aras Bozkurt initiated and was the research leader for the global research study during the pandemic in the spring of 2020 A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis

Forskningsstudien tog sin början mitt under pågående pandemi och vad som händer inom utbildningssektorn och studenters/elevers lärande under pågående pandemi och många av världens utbildningsorganisationer stängde sina byggnader och merparten av undervisningen övergick till distansutbildning. Drygt 35 forskare från hela världen (från drygt 60% av världens länder) deltog i forskningsstudien som kort efter (ca 1 månad) publicerade i Asian Journal of Distance Education. Ebba Ossiannilsson, Professor, Dr. Oberoende expert, forskare,  kvalitetsutvärderare och utredare, SVERD, SIS, ISO, EDEN, ICDE deltog för Sverige.  Aras Bozkurt berättar om forskningsstudiens tillkomst, process och resultat.

The research study began in the middle of the ongoing pandemic and what is happening in the education sector and students ’/ students’ learning during the ongoing pandemic and many of the world’s educational organizations closed their buildings and most of the teaching was transferred to distance education. More than 35 researchers from all over the world (from more than 60% of the world’s countries) participated in the research study which shortly after (about 1 month) was published in the Asian Journal of Distance Education. Ebba Ossiannilsson,Professor, Dr. Independent expert, researcher, quality evaluator and investigator,SVERD, SIS, ISO, EDEN, ICDE  participated for Sweden. Aras Bozkurt  talks about the research study’s origins, process and results.

Abstract

Uncertain times require prompt reflexes to survive and this study is a collaborative reflex to better understand uncertainty and navigate through it. The Coronavirus (Covid-19) pandemic hit hard and interrupted many dimensions of our lives, particularly education. As a response to interruption of education due to the Covid-19 pandemic, this study is a collaborative reaction that narrates the overall view, reflections from the K12 and higher educational landscape, lessons learned and suggestions from a total of 31 countries across the world with a representation of 62.7% of the whole world population. In addition to the value of each case by country, the synthesis of this research suggests that the current practices can be defined as emergency remote education and this practice is different from planned practices such as distance education, online learning or other derivations. Above all, this study points out how social injustice, inequity and the digital divide have been exacerbated during the pandemic and need unique and targeted measures if they are to be addressed. While there are support communities and mechanisms, parents are overburdened between regular daily/professional duties and emerging educational roles, and all parties are experiencing trauma, psychological pressure and anxiety to various degrees, which necessitates a pedagogy of care, affection and empathy. In terms of educational processes, the interruption of education signifies the importance of openness in education and highlights issues that should be taken into consideration such as using alternative assessment and evaluation methods as well as concerns about surveillance, ethics, and data privacy resulting from nearly exclusive dependency on online solutions.

Ebba Ossiannilsson, Professor, Dr. Oberoende expert, forskare,  kvalitetsutvärderare och utredare, SVERD, SIS, ISO, EDEN, ICDE och Aras Bozkurt, Assoc. Professor, Dr.  Anadolu University, Open Education Faculty, Eskişehir, Turkey är Editors för Sustainability, Special Issue om The Futures of Education in the Global Context: Sustainable Distance Education. Deadline för Submission 28 February 2021.

Ebba Ossiannilsson Professor, Dr. Independent expert, researcher, quality evaluator and investigator, VERD, SIS, ISO, EDEN, ICDE and as Bozkurt,  Assoc. Professor, Dr. Anadolu University, Open Education Faculty, Eskişehir, Turkey are Editors for Sustainability, Special Issue on The Futures of Education in the Global Context: Sustainable Distance Education. Deadline for Submission 28 February 2021.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This