NY

Anmälan till SVERD Online Vårkonferens fredag 14 mars är öppen

Välkomna till SVERD Online Vårkonferens fre. 14/3-25 kl 13.00-15.30 – Digital transformation och lärande Anmäl dig här:  https://www.sverd.se/sverd-online-varkonferens-14-mars-2025/ Tid /Innehåll Talare 13:00-13:10 Välkomna till SVERD Online Vårkonferens -2025. Ulf...

Tid för undervisningsuppdraget

Betänkande av Utredningen om minskad administration och om reglering av förskollärares och lärares tid är klart och kan läsas här: https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2025/03/sou-202526/ Utredningen om minskad administration och...

Förslag till AI riktlinjer för skolan

Johan Falk skriver en debattartikel på Voister att AI spelar så stor roll för både elever och samhället att vi inte kan vänta två år till på nationella AI-riktlinjer för skolan Behandla AI som andra webbtjänster Låt inte AI fatta dina beslut Lita inte på...

Inkludera kommunal vuxenutbildning i STEM-strategin

Inkludera kommunal vuxenutbildning i STEM-strategin! I ett öppet brev till Regeringskansliet, Utbildningsdepartementet uttrycker ViS en djup oro över att komvux inte inkluderas i regeringens STEM-strategi. Det är ett misstag att inte utnyttja potentialen i både...

Frukostmöte på riksdagen om lärcentrautveckling

Nätverken NITUS , SVERD, Akademi Norr och projektet Nya Vägar var inbjudna till riksdagen för att diskutera lärcentrautveckling och ekonomi. Agenda: 08.00       Välkomnande av Niklas Sigvardsson (s) och Matthias Bengtsson (kd) som var värdar 08.05   Info från ordf....
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Tre doktorandtjänster utlyses i Digital Technology Enhanced Learning på Linnéuniversitetet

Tre doktorandtjänster utlyses i Digital Technology Enhanced Learning vid Linnéuniversitetet. Sista ansökningsdatumet är 10 december 2018. Läs mer här

Learning and teaching with digital technologies is an area of great strategic importance for Linnaeus University (LNU). LNU has a strong tradition of teacher education and pedagogical research. Moreover, front edge and leading research within Technology Enhanced Learning has been carried out at LNU for the last 15 years.

We are now in the process of establishing a new research program and academic environment placed at the intersection between digital technologies and learning science —Digital Technology Enhanced Learning. The faculties of Technology and Social Sciences, and the respective departments of Computer Science and Media Technology and Pedagogy and Learning together with a large industrial partner are creating the opportunities to develop, implement, support and sustain learning and teaching practices mediated by digital technologies. Areas of interest connected to these efforts are knowledge creation, social media practices in education, learning analytics, mobile learning and teachers´ digital literacies just to mention of few.

Digital technology enhanced learning, also called educational technology, is an interdisciplinary field of research and development where educational, engineering, behavioural and design sciences meet. This makes it possible to study and explore different educational process and tools and mechanisms that support these in order to find answers to what gives value and efficiency for students and teachers.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This