NY

God Jul och Gott Nytt år från SVERD

Det har varit ett händelserikt år för oss i Svenska riksorganisationen för distansutbildning (SVERD). Frågan är hur den digitala klyftan, generativ AI och smarta teknologier kommer att forma framtidens online-lärande, distansutbildning och flexibelt lärande. Dessa...

”AI för alla” lyssna på podden av Fredrik Heintz

Fredrik Heintz är en av Sveriges främsta AI-forskare, professor i datavetenskap vid Linköpings universitet och en passionerad förespråkare för livslångt lärande. Han har länge varit en central röst i debatten kring AI:s möjligheter och utmaningar, och som ledamot i...

Här är listan över ämnen som det är mest googlat på i Sverige 2024

Sökningarna på Googles sökmotor under 20204 speglar allt från våra idrottsstjärnors framgångar under OS till frågor kring hälsa och politik. Tillsammans med en rad samhällsaktuella ämnen och frågeställningar visar de en bredd av de ögonblick, händelser och frågor som...

Svenskar tredje bäst på att läsa och räkna i internationell jämförelse

”Vuxnas färdigheter står sig fortsatt väl internationellt”, konstaterar statistikmyndigheten SCB som på tisdagen presenterar OECD:s internationella så kallade PIAAC-undersökning. Sveriges befolkning placerar sig trea i förmågan att läsa, räkna och lösa problem. I...

UKÄ kartlägger lärosätenas arbete kring fusk i samband med distansstudier

UKÄ får genom en ändring i regleringsbrevet för 2024 i uppdrag att kartlägga lärosätenas arbete för att motverka att fusk sker vid distansstudier genom användning av AI och andra digitala verktyg. Internationella studier visar att svenska elevers kunskaper i läsning...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Varför finns du i sociala medier?

Att använda sociala medier är i dag en självklarhet för många – både privatpersoner och företag. För många är det dock oklart varför, i vilka medier och med vilka mål. Att kommunicera och marknadsföra sig i sociala medier kräver både strategi och engagerande innehåll.

I Content Marketing Associations nya rapport ”The Role Of Social In Content Marketing” skriver Irja Howie från EnVeritas Group om vikten av att ha en strategi för hur man använder content marketing och sociala medier. ”Det finns bara en sak som är värre än att inte finnas på sociala medier, och det är att vara inaktiv på sociala medier”, skriver hon. För företag är det en sanning som kan vara kostsam att tumma på. Slutsatsen är att sociala medier kräver content marketing och en tydlig strategi. Läs hela artikeln i SPOON här

Som vanligt är det Elefantbarnets fem frågor man bör ställa sig:

  1. Vem är min målgrupp?
  2. Vad är mina mål?
  3. Vad och när vill jag kommunicera?
  4. Vilka resurser har jag?
  5. Hur ska jg utvärdera, följa upp och anlaysera?

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This